
the increase in the proportion of female ad- 
missions never actually happened. A change 
in admissions-recording practices, he ex- 
plained, was the source of the apparent spike. 

The previous [pre-19181 and later [post-19191 
statistics were filed by the famous Dr. Menas 
Sarcos Gregory. During the war he went into 
Government service. The deputy who substi- 
tuted for him . . . did something different from 
Gregory. He filed "all" the alcoholic admis- 
sions in the entire Bellevue Hospital, whereas 
Gregory used to file only the Alcoholic Ward 
admissions, in the old days, and the Psychiatric 
Division admissions since it got its new build- 
ing. This obviously accounted for the seeming 
increase of female admissions in those two 
years; for apparently there was a policy of ad- 
mitting most drunken women to the general 
medical wards rather than to the 'alcoholic 
ward' in Psycho. Likely, too, that in the old 
Alcoholic Ward (pre-1930s) there wasn't much 
room for women.-This error in the 1936 Sci- 
ence paper had never been corrected. 

Keller's statement implies that more than 
the spike was awry in Jolliffe's admissions 
trend-lines. If the female admissions were 
underreported in years before and after 1918 
and 1919, then both female admissions and, 
by extension, total admissions trends report- 
ed in Jolliffe's paper are likely problematic. 

Keller noted that he had intended on 
more than one occasion to write Science 
about the matter, to illustrate, he said, the 
"vagaries of hypothesizing," but he appar- 
ently never got around to it. 

The data offered in Jolliffe's 60-year-old 
paper retain more than merely archaic inter- 
est. Figures relating to alcoholism admissions 
and alcohol consumption during national 
prohibition are used and of interest to, for 
example, both sides in the current national 
debate over drug decriminalization. (see, for 
example, E. A. Nadelmann, Letters, 1 Dec. 
1989, p. 1104) 

I hope and trust that Keller and the good 
Dr. Jolliffe would have been relieved and 
pleased to see this little matter finally 
cleared up! 

Ron Roizen 
WestEd, 181 8 Hearst Avenue, 

Berkeley, CA 94703, USA 
E-mail: woizen@ix. netcom.com 

Corrections and Clarifications 

The Random Samples item "Locus for Parkin- 
son's" (15 Nov., p. 1085) incorrectly stated 
that scientists analyzed blood samples from 
400 members of a Parkinson's-prone family. 
The scientists actually analyzed 28 blood Sam- 
ples from the 400-member family. 

In the letter by Peter Bearse (18 Oct., p. 325), 
the page number given for Floyd E. Bloom's 
editorial of 2 August should have been "559," 
not "869." 

The Sciencescope item "NIH's harvest of special 
projects" (11 Oct., p. 167) reported incorrect- 
ly that a $200,000 grant went to the National 
Biomedical Research Foundation. In fact, the 
grant went to the National Foundation for 
Biomedical Research. 

In the map accompanying the News & Comment 
article "India's spreading health crisis draws 
global arsenic experts" (1 1 Oct., p. 175), Ban- 
gladesh should have been shown as east of 
West Bengal, not north of Nepal and Bhutan. 

I Letters to the Editor I 
Letters may be submitted by e-mail 

(at science-letters@aaas.org), fax (202- 
789-4669), or regular mail (Science, 
1200 New York Avenue, NW, Washing- 
ton, DC 20005, USA). Letters are not 
routinely acknowledged. Full addresses, 
signatures, and daytime phone numbers 
should be included. Letters should be 
brief (300 words or less) and may be 
edited for reasons of clarity or space. 
They may appear in print and/or on the 
World Wide Web. Letter writers are not 
consulted before publication. 




